Patrzysz na wypowiedzi wyszukane dla zapytania: Przepływomierz Audi A4
Wiadomość
  na co zwracac uwage przy kupnie diesla A4?

Mam na oku Audi A4 1998  1,9 TDI z przebiegiem 80 tys km za 40tys zł.
 Pomijając fakt dziwnie niskiego przebiegu (da sie sprawdzic czy nie
kręcony?), czy jest jeszcze cos na co powinienem zwrocic uwage? dzieki za
pomoc


Jednoznacznie nie da sięsprawdzić czy kręcowny - no chyba że wybitnie
niefachowo, ale to już inna bajka...
Można natomiast sprawdzić "poszlaki" - przede wsystkim - jaka dokumentacja
jest dostępna i co z tego można zweryfikować (książka serwisowa, faktury z
ASO) - tzn odczytac z pieczątki czy z faktury dane i pojechać/zadzwonić do
ASO i sprawdzić. Brak dokumentacji, albo dokumentacja nieweryfikowalna  o
niczym nie świadczy, ale też i powinien spowodować podejrzenia
Można też obejrzeć stopień powycierania gałki od biegów, okładzin,
kierownicy - dobrze jest móc to porównać z innym egzemplarzem o pewnym
przebiegu. Nowe okładziny (niezależnie od "gadania" właściciela) powinny
wzbudzić spore podejrzenia

Co do pozostałych kwestii - rozrząd do wymiany (chyba że wiarygodnie
udokumentowana wymiana), sprawdzić przepływomierz - duże szanse że padaka -
dość trudne do sprawdzenia dla kogoś kto nie wie czym objawia się padnięta
przepływka
Reszta - standardowo jak przy kupowaniu używanego auta.
Ja bym dodatkowo przyjrzał siestanowi lakieru - jak idealny, bez odprysków i
drobnych zadrapań - raczej coś nie tak, trudno jest tak jeździć po drogach
aby nigdy nie trafił kamień w maskę czy sąsiad drzwiami na parkingu

 
  Brak tykania/bimbania w Polo 6N2

| Podobno i w Golfach takie awarie się zdarzają.

| To także częsta przypadłość w Audi A4 B5.

:-O przeciez z tego co tu sei czyta to niemieckie auta sie wogole nie
psuja.


no przecież się nie psują, Ci którzy tak piszą zalicząją wszystko do
materiałów eksploatacyjnych..
wiesz, przepływomierze, mechanizmy wycieraczek, szyb elektrycznych, itd...
;-)
brat

  Astra II vs. A4

| | | czesc.
| Przymierzam sie do zakupu samochodu i mam ograniczone srodki
finansowe.
| Zamierzam wybrac pomiedzy np. oplem astra II, vectra b badz Audi A4(z
tym ze
| audi bedzie kilka lat starsze-np.astra II 99r, vectra 97-98, audi
| a4 -95-96). z czego bede sie dluzej cieszyl, nie bedzie wychodzic
korozja,

| A co A3 5D za małe ? np. 1.8

5D jest bardzo zadko spotykane
A cena A3 kosztaltuje sie pow. 25tys zl spokojnie. - Wiem bo sam szukam z
tym
ze 1.8T
A A4 za 23tys mozna kupic ladna.
A Astre za 20tys ogaldalem przed wczoraj: u tego Pana:
http://www.krokowicz.com.pl/oferta.html


nie wiem czy sie orientowales, ale nie bylo Astry z silnikiem 1.9TDi
Ogolnie astry maja dobre silniki diesla, ale w 2.0DTH (103KM) lub DTL(82)
czesto padaja przeplywomierze
z 1.7DTi nie wiem czy jest ten sam problem.... jesli szukasz samochodu, w
ktorym nie wyjdzie rdza to radze kupic renault.. silniki tez sa oszczedne
(1.5DCi spalanie ponizej 5l)

| itp. jakie silniki polecacie w danych modelach, jakich nie?

w a4 chyba najlepiej tdi a jak nie tdi to 1.8 minimum bo 1.6 to mul a i
spalanie na poziomie 1.6

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -


http://www.gazeta.pl/usenet/

  Audi A4 2,8 vs BMW 328i

Które Audi A4 i jakie BMW serii "3" E46? w E36 też montowali te silniki.

--
500E
W124 300E-24


Ja mam w a6 ten silnik 2.8. Totalna padaka. 180 tys. i bierze olej jak
szalony. W dodatku ciągle pada jakiś czujnik - temperatury,
przepływomierz. Jak był jeszcze dobry też dupy nie urywał. Do 2,5 tys.
obrotów był jakiś mułowaty i dopiero powyżej czuło się moc. Testowałem
ostatnio nowszy silnik w a6 3.0 i też na niskich obrotach nie zachwycał.
Porównuje np. z moją mazdą mx-6 2.5 która przy obrotach 1.5tys. wkręcała
się na wyższe bez bólu.
To moje drugie audi, i ostatnie...
A bmw ? miałem kiedyś 316 - dobre autko ale to kojarzenie ze szpanem i
dresami - audi jest bardziej "dyskretne"

Pozdro
Sławas

 
  Na co uważac przy kupnie samochodu??
Jesli zamierzasz kupic Audi A4 w dieslu fffto sprawdz czy przeplywomierz nie jest przytkany najlepiej w trakcie jazdy probnej jest go wkrecic na najwyzsze obroty i jesli od 3tys obr nie bedzie sie mulił to jest ok.warto to sprawdzic bo to jest czesta wada w A4 i passatach.Chyba najwazniejsze jest to by sprawdzic przednie zawieszenie ktore jest wielowahaczowe.Naprawa moze byc kosztowna dlatego lepiej je dobrze zdiagnozowac.Sprawdz czy linia maski i reflektorów sie zgrywa jesli sa lekkie roznice to prawdopodobnie ze samochód byl bity
Zycze udanego zakupu
  problem z AUDI a4 2.0 benzyna
mam malutki problem z moja audi a mianowicie cały czas zapala mi się kontrolka koloru pomarańczowego tzw "czek" na wyswietlaczu,a po podpięciu pod komp wskazuje za uboga i za bogatą mieszanke,sprawdzany był przepływomierz i wszystko jest z nim ok,mechanik przeczyścił mi przepustnice,wymienił świece,filtr powietrza i jeszcze jakis odpowietrznik,uszczelnił kolektor ssący,średnio po przejechaniu 100km zapala się na nowo,mało tego sonda lambda też jest OK,gdyż była sprawdzana w samochodzie u kolegi, juz nie wiem gdzie szukać przyczyny,pomózcie
  Odwieczny dylemat przy zakupie auta
moje typy poparte doświadczeniem zyciowym:
jezeli diesel to jakis swiezy - polecam Paska, mimo ze lubi poleciec pompowtrysk to jednak cena wymiany jego jest nieporównywalnie nizsza niz innej marki.Jedynym wielkim minusem podobnie jak w Audi A4,6 jest zawieszenie. W Pasku B5 w wiekszosci jest aluminium-nie chce tego nawet komentowac, B6 juz bez zarzutu.Minimalne koszty wymiany zawieszenia (ceny hurtowe) to ok 3tys a trzeba to zrobic po ok 90tys nalotu
Audi A4, A6 - nie daj Bog, po 1 ciezko jakies mało zmeczone kupic, po drugie ostatnio u ojca stało 6 szt i robione było 6 głowic....(jakies fatum) przebieg jaki miały nie wskazywałby na to ze mogłoby to poleciec...brak słow, zraziłam sie do tego auta bardzo...
Laguna, jak najbardziej bez dwóch zdań bez wzgledu czy beznzynka czy diesel, jedyna jej wada to zawieszenie az za komfortowe.
Toyota Avensis hmm tylko ta starsza, podobnie jak Accord.
Opla zadnego w dieslu nie polecam bez wzgledu na to czy ma silnik opla czy isuzu- i przepał duzy i osiagami nie zaskakuje, a ich bolączka to silniczki krokowe i przepływomierze dot tez Audi (koszt 1tys-hurt)
Tyle ode mnie,jakies pyt prosze na PW bo nie zamierzam psuc sobie zdrowia i znosic obelg kogos kto na slowo VW czy inny niemiecki samochód obrzuca mnie błotem a jego jedynym doswiadczeniem 1 auto.
Pozdro i bez dymów prosze

[ Dodano: 21 Wrzesień 2006, 09:18 ]
  [620SDi 95r] Problem z silnikiem(lampka+brak reakcji na gaz)
Jeszcze tego nie zrobiłem... ale dziś razem z ojcem wpadłem na genialny pomysł odłączenia przepływomierza... odpięliśmy go i do domu z nim i z googlowaliśmy oznaczenie... jednak poprzedni właściciel wpadł na genialny pomysł (lub podpowiedział mu to jeden z mechaników we Wrocławiu) i założył przepływomierz z Audi A8/A4 lub Pasat B5 z modelu 2.5 TDI... po roku 1998... i prawdopodobnie to wini falującym obrotom na niskich obrotach... Ale po tym jak wyczytaliśmy to że to z audi jest przepływka założyliśmy ją spowtorem na miejsce i mogę to ująć jak narazie jest PO Roverze... Auto odpaliło chciałem je prze parkować na kanał żeby obejrzeć tą wiązkę i odjechałem 10m i auto po prostu zgasło... i teraz już nie pali... w ogóle! Raz daje się kręcić jednak nie odpala, a nieraz zaświeca się kontrolka od silnika i nawet nie zakręci... w ogóle chyba jest inna wtyczka dorobiona do przepływki... Przepływomierz jest w drodze do mnie z Wrocławia... Więc zobaczymy do wieczora co zdziałamy...
Nie wie ktoś czy wtyczka jest taka sama w Audi i w Roverze do Przepływomierza? czy inna? Bo coś mi wygląda to na jakąś tandetną przeróbkę instalacji gdyż na wtyczce jest 5 pin-ów a pierwszy(z nr 1) jest odcięty, a reszta połączona z instalacją auta... Może mi ktoś pomóc jeżeli wtyczka jest inna od przepływki?
  Dlaczego ludzie kupują diesle

Cytuję:
silnik w A6 2,5TDI to chyba najbardziej nieudana konstrukcja audi. Zależy na jaki się trafi ale z reguły we wszystkich przypadkach nagminnie wyrabiaja sie wałki rozrządu, tzn krzywki robią się jajowate. Często pada tez przepływomierz. Widziałem równiz przypadek w 2,5TDI 180KM jak (nie wiadomo dlaczego) urwał się korbowód w jednym z tłoków po około 220 tys! Ten silnik to istna skarbonka. A poza tym części do niego mają kosmiczne ceny... Nie polecam.

Źródło: http://www.forum.v10.pl/a...1997,t1433.html

Hmmm, mojemu kumplowi Pawłowi Ś. z Krakowa wyszedł bokiem korbowód w 180 konnej A4 2.5, może to o nim piszą?
  Co lepsze Almera czy Golf?
Witam!
Posiadaczem Almery jestem od niedawna i to N15 - czyli nie tego co cię interesuje ... Ale okazję miałem jeździć wieloma już dieslami spod znaku VW (starszy ma A4 1.9 TDi, brat Golfa IV 1.9 TDi) także dodam coś od siebie. Jeżeli liczysz na bezawaryjność aut spod znaku VW to ona skończyła się na początku lat 90 niestety ... Zarówno A4 starszego jak i VW brata często lądują na warsztacie ... A to przepływomierz, a to coś z turbinami itp. ... Drobiazgów też jest wiele ... Także już mój starszy jak i mój brat oba te statki mają do sprzedania i twierdzą, że kupować nic z pod znaku VW już nie zamierzają ...
Co do bardziej ogólnych rzeczy to dodam, że wygląd VW i Audi trzeba poprostu lubić, mnie osobiście czarne plastiki i design ani w Audi A4 ani w Golfie nie odpowiada. Natomiast jeździ sie suuuper. Trzymają się drogi jak przyklejone a silnik 1.9 TDI 110KM rwie do przodu jak strzała
Co do Almery N16 - może sam design jest OK, ale mnie specjalnie nie odpowiada ...
  Chiptuning
Też tak stwierdziłem, tymbardziej widząc na hamowni wyniki innych autek byłem naprawde happy, jeden gość Audi A4 pojechał zrobic sofcik do niemiec na 235KM z serii 180KM, po sofcie wyszło 160KM podobno gość był załamany bo nie wie jak to sie stało, z dymieniem mi gość na hamowni powiedział, że jeszcze nie miał tak czystego garażu zwykle nie da się oddychać a po moim było czysto nawet mam nagranie z hamowni:).

Jedno mnie nurtuje, compsport powiedzieli mi że mam zrąbany przepływomierz a po hamowni gość mi powiedział że jest ok, bo inaczej wykres byłby poszarpany, także zostawiłęm to jak było mam nadzieje ze na hamowni mieli racje:)
  Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?
Co do audi A6 to jak w każdym A4,A6 chyba po 98r padają wahacze ( wybijają się sworznie), za to prowadzenie sie auta z wielo wachaczowym zawieszeniem z przodu jest doskonałe, nie przenosi żadnych drgań na kierownice podczas ruszania i zmiany biegów itd;)
Co do awaryjności silnika 2,5 TDi i kosztów jego eksploatacji to jest to zupełne przeciwieństwo 1.9tdi;(
Silnik w A6 2,5TDI to chyba najbardziej nieudana konstrukcja audi. Zależy na jaki się trafi ale z reguły we wszystkich przypadkach nagminnie wyrabiają sie wałki rozrządu, tzn krzywki robią się jajowate. Często pada tez przepływomierz.
Stać jest kogoś na Audi A6 musi być także stać na naprawy..
Na pewno za zadowolenie z jazdy można A6 z silnikiem 2,5tdi dać 5+.
Oczywiście , życzę udanej i niezbyt kosztownej eksploatacji;)
  Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?
Co do audi A6 to jak w każdym A4,A6 chyba po 98r padają wahacze ( wybijają się sworznie), za to prowadzenie sie auta z wielo wachaczowym zawieszeniem z przodu jest doskonałe, nie przenosi żadnych drgań na kierownice podczas ruszania i zmiany biegów itd;)
Co do awaryjności silnika 2,5 TDi i kosztów jego eksploatacji to jest to zupełne przeciwieństwo 1.9tdi;(
Silnik w A6 2,5TDI to chyba najbardziej nieudana konstrukcja audi. Zależy na jaki się trafi ale z reguły we wszystkich przypadkach nagminnie wyrabiają sie wałki rozrządu, tzn krzywki robią się jajowate. Często pada tez przepływomierz.
Stać jest kogoś na Audi A6 musi być także stać na naprawy..
Na pewno za zadowolenie z jazdy można A6 z silnikiem 2,5tdi dać 5+.
Oczywiście , życzę udanej i niezbyt kosztownej eksploatacji;)


silnik 2,5 tdi ponoc po 2004r poprawili..ale czy to prawda ?
  Nasze auta, posiadane i/lub pożądane :)
To raz jeszcze Jako ze wczoraj bylem juz z pieniedzmi w reku w Zamosciu i w ostatniej chwili rezygnacja to zwracam sie tutaj o kolejne porady. Krotko.

Alfa 156 lata 98-00, ze sprawdzonej reki, po wymianie wahaczy, rozrządu?
Toyota Celica 96-99 ktora ponoc nie do zdarcia jest?
Audi A4 96-97?

Wciaz te same dylematy, wciaz brak rozwiazania...

ps. a zrezygnowalem bo ladnie gosc mnie zalatwil. alfa sprowadzona z belgii, 2000r, piekna czarna, ze skórą w środku. pojechalismy do ASO. rozjebane wahacze, stabilizatory, amortyzatory, przeplywomierz, erg... 4,300 oryginalne czesci + 1,300 robocizna. w warsztacie cos kolo 3 tysi... ładnie podziekwoalem, zabralem swoje 16k i do domu troche lipa bo strasznie sie napalilem. przepiekny samochod, po prostu mozna autentycznie pasc z wrazenia.

teraz takie cos podlapalem, tyle ze pnad 500 kilosow identyczna jak wczorajsza ale dosc pewne zrodlo, bo nawet z zagranicy od brata facet sprowadzal.

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&i ... pboard=add
  bmw 320d vs audi a4
Moge wypowiedzieć się o Audi A4 obecnie śmigam takim autem. Wiec jeśli chodzi o ekonomiczność to TDI są chyba jednymi z najoszczedniejszych silników. Przykładowomo taki 1.9 TDI 110 KM będzie Ci zjadał w mieście około 7 litrów na trasie 5,5-6,0 przy nie wyszukanej jeździe. Podobnie 130 konna wersja. Zawieszenie przednie starcza na jakies 30 tys km, trzeba wymieniać wachacze, gumy itp. Tylne zawieszenie to belka wiec nie do roboty nie ma. Silnik diesla może nie należy do najbardziej miłych dźwięków ale też nie jest awaryjny. Typową sterką jest przepływomierz. Poza tym lać i jeździć. Różnicą Audi i BMW bedzie na pewno rozrząd który w Audi trzeba wymieniać z uwagi na pasek itp. Koszt około 800-1200 zł za komplet z wymianą.

Nie wiem jak w BMW ale moge Ci podać przykładowe ceny eksploatacji Audi.
- Rozrząd jak pisałem 800-1200 zł
- Olej + filtry około 250-300 zł
- przepływomierz około 350 zł
  Nowy "fan" alfy
Witam! Silent, 156 to pojazd, którego usterkowosć jest poniżej sredniej klasowej, ale wydaje mi sie, ze przesadzasz i na prawde nie jestes obiektywny . uwazasz ,ze w innych utach takie rzeczy jak silniki krokowe, przepływomierze, sondy lambda, drogie konstrukcyjnie zawieszenie i elementy silnika poównywalne z wariatorem sie nie psuja? ford mondeo, vw passat , nissan primera to wiecznei bezsusterkowe auta, z praktyki warsztatowej wynika ,ze neistety nie. dobry perzykład to audi a4 z konac lat 90 tych : koszty eksploatacji i ustrekowosc(zawieszenie i silniki) porównywalna z alfa romeo 156, a cena uzywanej 156 duzo nizsza. jakbys na własnej skórze przekonął sie ile tys złotych trzeba wrzucic w taka powiedzmy 8 letnią audice to w zyciu bys juz złego słowa na ar 156 nie powiedział.

wyżej został podany przykład subaru ,zgoda, taka impreza z wolnosącym 2.0 z konca lat 90 tych, to niezawodny pojazd , praktycznei pozbawiony wad konstrukcyjnych ,co z tego skoro nie ma zamienników niektórych częsci i trzeba serwis opierac głownie na ASO ( np wahacze i amortyzatory ) ponadto naprawy poza aso równiez są bardzo drogie , wymiana kompletnego napedu rozrzadu to grubo ponad 1000 zł. co mi po takiej niezawodnosci skoro musze kupe kasy pakowac w eksploatacje ?
  Wasze opinie na temat bmw 320 rocz 99-00.
jeśli chodzi o zawieszenie to też w bavarce nie wytrzyma naszych dróg, ale jest mocniejsze od tego w a4(z 3 latka temu miałem a4,a pózniej passata i powiem tak że audi i vw już nie chcę).W audi jest mniej miejsca z tyłu,silniki są znacznie głośniejsze i materiały wykończeniowe słabsze według mnie.Prowadzenie BMW jest o niebo lepsze.Silniki TDI mają lepsze odejście z niskich obrotów(BMW jest dynamiczniejsze przy troszkę wyższych obrotach,w sumie sprint do 100 na plus dla BMW).TDI mniej pali ale i bavara jest nieznacznie bardziej łakoma(masa a4 to około 1380,a BMW około 1480).Jeśli chodzi o awaryjność to jak każdy diesel(przepływomierze,turbo,pompa,wtryski-potrafią szwankować).A najlepiej to jakąś jazdę BMW sobie załatw i sam ocenisz jak się tym jeżdzi.Cena utrzymania jest na podobnym poziomie.
  ktory lepszy silnik BMW 320d 136KM czy Audi, VW 1,9TDI 131KM
Pomimo tego, że całym sercem jestem za BMW to w tym porównaniu wybrałbym jednak A4. Jeśli BMW to tylko mocna benzyna moim zdaniem.
Audi ma sporo tańsze części na rynku wtórnym i nie tylko (np. turbiny, przepływomierze). Łatwiejsza jest diagnostyka na własnym podwórku (VAG), więcej mechaników ogarniających TDI. Takie są względy praktyczne.
Jednak wygląd i prowadzenie przemawia na korzyść BMW.
Obecnie również mam dylemat A4 B6 AWX/AVF czy BMW E46 330i i kupię to co znajdę pierwsze w satysfakcjonującym mnie stanie.
  Problemy z mocą 530d.
Witam, mam problem z moją 530d. Podczas ruszania ma chwile zmulenia i dopiero potem zaczyna w miare jechać o pisku kołami przy starcie nie może być mowy.Dodam skrzynia jest automatyczna i był już wymieniany filtr i olej. Niedawno ścigałem się z kolegi A4 1.9 TDI 130KM chcąc pokazać mu jego miejsce w szeregu (i jego Audi) i dostałem lanie. W silniku wymieniłem przepływomierz (podobno był zepsuty) czujnik ciśnienia turbiny(jak wyżej). Zostawiłem pare tysięcy zł. we Wrocławiu w nieautoryzownym serwisie bmw i nic. Raz jak nie mieli przepływki to ustawili mi auto tak że mogłem robić piski i nawet fajnie jeździło ale za to kopciło na czarno(dymek zaraz znikał ale był widoczny). Teraz po wymianie przepływki i czujnika turbiny auto nie jeżdzi i nie kopci (tylko w nocy widać w lusterku jak się przyciśnie dymek który dłużej utrzymuje sie w powietrzu). Poradzcie co zrobić żeby to auto jeździło(oprócz wymiany auta na 540 ). Chce utrzeć nosa koledze z Audi.
  [E39] Czyzby turbina?
sid-stachu, czym sie objawiał u Ciebie zły przepływomierz?

nie przejmowalbym sie "przeplywka" gdbym nie przejechale sie kolegi A4 130 KM
zauwazylem ze cos w mojej becie jest nie tak, niby fajnie jezdzi, ale jakos czegos mi brakuje w poruwnaniu do tego Audi. zaczolem obserwowac obrotomierz, i zauwazylem dziwne "myslenie" obrotow przed 2-tysiacami, i gdzies ok. 3,5 tys obrotow.
rozpiolem przeplywomierz, auto zaczelo jezdzic w stanie "awaryjnym". bylo oczywiscie slabsze, ale nie bylo rzadnego "myslenia" przy w/w skali obrotow.
zakupilem orginalna przeplywke Boscha i ........ teraz jest rakieta !
samochod ciagnie fantastycznie, przedewszystkim poprawil sie moment obrotowy.
w ASO BMW tego nie zdiagnozowali, nawet tego ze mam spalone 5 swiec zarowych !!
pozdrawiam
  A4 Tdi
Witam wszystkich!mam takie pytanie- Moje audi zachowuje sie podczas jazdy tak jakby czasami sie turbina nie zalaczala i ze az silnikowi jest ciezko przekroczyc 3tys obrotow ale podczas jazdy czasem jest dobrze a czasem zle:((czy to moze byc wina przeplywomierza czy moze czegos innego????pomozcie mi:))
  Notlauf-może ma ktoś jakiś pomysł
Witam Wszystkich!!!
Przekopałem prawie całe forum,ale u każdego coś innego.
W mojej niuni (Audi A4 TDI 90KM z 97roku silnik AHU) występuje silne dymienie na czarno przy pełnym bucie.
Przy przegazowywaniu na postoju wręcz wywala sadzę .
Auto w miarę normalnie jedzie do ok.120-130km/h potem silnik przechodzi w notlauf.
W notlaufie dymienie ustępuje.
Przy ok.80-120km.h zapala się kontrolka ABS i kontrolka układu hamulcowego.
Przy hamowaniu z niewielkiej prędkości (niema mowy o poślizgu)włącza się ABS (tzn.czuć jak pracuje!!!).
Pytanie brzmi: czy możliwe jest,że silnik przechodzi w notlauf po aktywowaniu się usterki układu hamulcowego,czy są to dwie różne usterki.
VAG-wykazywał błędy przepływomierza(wymieniłem na nowy) póżniej,że coś jest z czujnikiem ciśnienia w turbinie (wymieniłem na nowy) i nic!!!
Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł
Z góry dziękuję!!!
ps.idę czyścić czujniki ABS i może zaślepię ERG tyrolską !!! hihihi
  PPPOOOMMMOOOCCCYYY
Panowie pomózcie mam Audi A4 1,9tdi.Nietety to auto nic nie ciągnie,wymieniłem juz zawór cisnienia doładowania i przepływomierz i zero róznicy.Pierwszy moment od sartu w miare,apozniejjak by mi ktos czołg do tył przyczepił otalna porazka jezdzi jak sdi :cry:Czekam na odpowiedzi.A dodam ze turbina ładuje.
  Seat toledo AFN. Pomocy
Witam wszystkich.
Jestem nowym forumowiczem i wiem że podobne problemy były juz omawiane ale proszę was o pomoc.

A mianowicie podczas jazdy czasami po przekroczeniu 3500obr/min na 3 lub 4 biegu powstaje notlauf i silnik przechodzi w tryb awaryjny.Po podłączeniu do vaga wyskakuje po trybie awaryjnym zawsze błąd
00575 - Intake Manifold Pressure - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
17-10 - Control Difference - Intermitten
Zawór N-75 już czyściłem i wężyki są ok. Pozostają łopatki turbiny albo przepływomierz.

poniżej zamieściłem logi statyczne ponieważ dynamicznych nie mam możliwości chwilowo wykonania (brak laptopa) może coś wam to powie i mi pomoże.

Ja podejrzewam łopatki turbiny ponieważ sztanga podczas Basic settings nie porusza się tak jak na filmie ze strony fan clubu audi A4. Podczas przełączania EGR-a bodajże w pozycje OF sztanga jest przyciągana do gruchy i odrazu sie cofa a natomiast przy przechodzeniu w OFF nie oddala się od gruchy.
Poniżej zamieściłem filmiki z zachowaniem sztangi.

I jeszcze jest jedna rzecz, która mnie bardzi dziwi. Gdy na postoju przejde w VAG-COM-ie na pokazywanie wartości dynamicznych (niestety tylko na postoju) i przejde do grupy 013 nie pokazuje mi danych (chyba korekcja dawki paliwa) na czwartym cylindrze(pusta rubryka) tzn. 1,2,3, pokazuje.
  1.9 tdi 110 KM traci moc
Mam wielka prosbe i bylbym wdzieczny gdyby mogl ktos pomuc, podpowiedziec co się dzieje, co robic. Sprawa dotyczy audi a4 1.9 TDI 110KM 96r - w czasie jazdy na obrotach 2000 - 3000 traci znacznie moc (nie idzie) mimo ze pedal prawie do dechy wciskam. Osiagniecie a o przekroczeniu 3000 obrotow nawet nie mowie jest niemozliwe. Zaznaczam ze wymienilem ostatnio filtr paliwa i powietrza. Mam nadzieje ze to nie jest przeplywomierz powietrza. Co to moze byc i ile ewentualnie moze naprawa/ wymiana kosztowac? Zgory dziekuje za pomoc.
  1.9 tdi 110 KM traci moc
Mam wielka prosbe i bylbym wdzieczny gdyby mogl ktos pomuc, podpowiedziec co się dzieje, co robic. Sprawa dotyczy audi a4 1.9 TDI 110KM 96r - w czasie jazdy na obrotach 2000 - 3000 traci znacznie moc (nie idzie) mimo ze pedal prawie do dechy wciskam. Osiagniecie a o przekroczeniu 3000 obrotow nawet nie mowie jest niemozliwe. Zaznaczam ze wymienilem ostatnio filtr paliwa i powietrza. Mam nadzieje ze to nie jest przeplywomierz powietrza. Co to moze byc i ile ewentualnie moze naprawa/ wymiana kosztowac? Zgory dziekuje za pomoc.


przepływomierz albo zawór sterowania sprężarką
  Czasami słabo idzie...
Witam!
Moim Audi A6 Avant 2.5 TDI AFB 98r. jeździ się super ale od czasu do czasu na autostradzie A4 mam taką sytuację: obroty stają na około 2200 - 5 bieg i prędkość około 120km/h i mimio, że wciskam pedał gazu do oporu to nic się nie zmienia - totalna zamuła. Po paru minutach odpuszcza i idzie jak burza. Przeczytałem tematy z tym związane na tym forum i na audiklubie. Byłem na sprawdzeniu kompterem: swierdzono, że turbina pracuje dobrze (ciśnienie doładowania), przepływomierz sprawny i generalnie wszystko OK! Nie wiem teraz co powienienem sprawdzić i gdzie się udać? Możliwe, że jest to problem zapieczonych kierownic wlotowych turbiny, ponieważ w zasadzie auto jeździ często po mieście? Pozdrawiam!!
  Blos
Blos polecam, ma go kilku znajomych, twierdzą że zero strzałów, nie ma problemu z wolnymi obrotami. A co najważniejsze samochód nie traci mocy. Osobiście jeździłem tylko jednym z tych aut i powiem że naprawde nie strzela po filtrze, może kombinować z pedałem gazu i żadnych strzałów. Dla porównania kiedyś miałem II generacje w Audi A4, auto po założeniu gazu straciło chyba z 15 koni no i waliło po filtrze jak szalone. W krótkim czasie wysiadł przepływomierz, rozwaliło obudowe filtra itp itd same problemy zamiast oszczędności. Więc jeśli teraz miałbym samochód z LPG to po moich krótkich doświadczeniach na pewno bym go spróbował.
  Audi A4 1.9 Tdi "00r
Witam !

Samochod jak w opisie ,silnik AVG
Po przekroczeniu predkosci 120km/h wystepuje szarpniecie i wyrazny spadek mocy ,silnik nie chce przekroczyc 2500obr/min.Po zmniejszeniu predkosci lub chwilowym postoju moc wraca usterka znika po wykasowaniu ,ale po przekroczeniu 120 pojawia sie to samo.
Usterka o kodzie :
- 17965 Uklad kontroli cisnienia doladowania - dodatnia odchylka.

Powymienialem wszystkie sparciale podcisnienia ,uklad dolotowy wydaje sie byc szczelny.I brakuje mi pomyslow ,moze to padajacy przeplywomierz? Co o tym myslicie ?
  AUDI A4 1.9TDI brak mocy
Witam,auto jak w temacie kręci sie do 3000obr.a wyżej bardzo powoli,błędy:00575,65535,00553,po wykasowaniu brak błędów klient odłączył przepływke bo na jałowym biegu lepiej sie wkręca i chyba stąd te błędy ,przeplyw na wolnych obrotach ok.400mg.a przy 3000obr.spada do 270mg.
przeplywomierz podmieniony na inny i bez zmian.Silnik 1z wężyk do sterownika wyczyszczony był zalany olejem ale to chyba norma.Paliwo
i wydech ok.co sprawdzić,z góry dziękuje za podpowiedzi.
  Audi A4 1Z - brak mocy, brak dymienia
Witam

Mam problem z audi a4 1Z auto nie ma mocy, ciężko wogóle ruszyć z miejsca, na postoju raczej ospale wkręca sie na obroty a jak sie go mocno przyciśnie no wogóle nie dymi tak jak by mieszanka była za uboga. Wszystko już było sprawdzone:
- wtryski niedawno regenerowane
- popychacze dobrem sprawdzone przy okazji uszczelnienia pokrywy
- wydech drożny, to samo z odkręconym kat.
- klient sam zmienił turbinę na inną, raczej dobra, zresztą problemem jest zakres pracy juz przy niskiej prędkości obrotowej
- korekcje dawki wtrysku w normie
- ustawiony wydatek wtrysku 5,2 mg/h taki jak ma byc
- przepływomierz podmieniony na inny
- filtry nowe
- ustawienie rozrządu poprawne, razem z dynamicznym kątem wtrysku
- czujnik pedału gazu raczej sprawny nawet jeśli jest na 100% to przyspiesza tak samo ospale

Jakies pomysły co jeszcze mozna by zrobic, dziwi mnie ten całkowity brak dymienia.
  Jaki silnik?
W 2.6 nie ma przepływomierza, ja go u siebie nie widzę i w "Naprawiam Audi A4" też jest taka informacja, czytałem, nie mam tej książki aby móc ją zacytować. Jeśli masz elektroniczną wersję tej książki to byłbym bardzo wdzięczny za przesłanie, bo w opracowaniu D.Korpa dotyczącym 80 o moim motorze nie ma mowy.
  Witam ma problem z prędkością
Problem jest następujący że moje Audi b4 1.9tdi silnik 1z z 94 r. podczas jazdy samochód nie chce wchodzić na wyższe prędkości tak jak by sie zamykał następuje to na wyższych biegach na obrotach od 2200i wyżej. Na komputerze podczas diagnozy wyskakuje że to czujnik doładowania turbiny i ten czujnik jest w komputerze, czy miał moze ktoś podobny problem i czy ma rozwiązanie prosze o szybkie odpowiedzi. przepływomierz oraz wąż od turbo zostały wymienione


Jak kiedys ojczulek posiadal B4 w TDIku to mial problem o podobnych objawach. Komp wskazaywał na czujnik...i co sie okazało że wcale nie była winna temu turbina (wymienialiśmy ją na nową, była tez od A4, BMW) i efekty te same. Dopiero po diagnozie w niemczech okazało się ze wtryski były "poprzestawiane". Nie znam szczegółów tego zachowania i opisu ale wiem że po wymianie i regulacji wtrysków b łedy kompa zgineły a i turbinka normalnie dodawała powera. Możliwe że to to samo....bo objawy podobne...ale nie jestem fachowcem.
  Odliczenie od podatku kredytu
Misio klamka zapadła, jak mój budżet się zwiększył
to wypadało by model BMW tez wyżej pójść czyli zamiast e46 to e90
ale to jednak się nie mieści
ale za to mieści się A4/A6 (nie chcę VW Passat mimo że to prawie to samo bo tylko 2.5TDI i jeszcze te toporne wykończenie - a wersja B6 to sytuacja jak z e90)

A do tego znam silniki TDI na wylot - i mimo wszystko od pierwszego 1.9TDI - 1Z z 1993 roku z Golfa i Passata i Audi 80 za wiele się nie zmieniły... w końcu Grupa VW ma jedną zaletę i wadę... trzyma się sprawdzonych rozwiązań...

3.0 TDI czy 2.7 TDI to praktycznie ta sama jednostka co 2.5 TDI ale inżynierowie z VW poprawili wszystkie przypadłości 2.5 TDI (150/163/180KM) jak np wycierające się wałki rozrządu (po 150-200tkm).

Mam dobrego mechanika po szkoleniach w GrupieVW w Gorzowie (właściwie to miałem bo jest teraz w VW USA) - i nie jest to wymieniacz/smarownik którzy są w 90% ASO w PL i 99,9% ASO w starej EU. Jest bezbłędnym diagnostykiem... 15 minut na 90% usterek zajmuje mu diagnoza i w 99% jest trafna...

Bo większość awarii w samochodach to z reguły pierdoły... czujniczek, kabelek... itd.. w TDI normalne jest 1. Przepływomierz (Mass Air flow sensor) 2. Turbina
  Falowanie obrotów biegu jałowego AUDI A4
Witam.
Mam problem z obrotami biegu jałowego na ciepłym silniku. Zawsze po dodaniu gazu i
odpuszczeniu obroty spadaja na chwilke na jakies 500 obr/min po czym wracają na
ok.1000 - 1100 i tak dwa trzy razy czasami cztery razy, przy czym za każdym razem z mniejszą amplitudą aż do ustabilizowania się ich na około 890 obr/min i juz trzymają się na tej wartości. W czasie jazdy na biegu nic sie nie dzieje silnik chodzi równo, ma dobre przyspieszenie, jedynie jakby wiecej palił, gdy wrzuce na luz i auto jedzie własnym pędem to obroty skacza bez ustanku,dopiero jak sie zatrzymam przestają pływać (stabilizując sie w.w. sposób) .
Czym to moze byc spowodowane?
Wymieniłem sonde lambda, czujniki temperatury trzymaja parametry, rurki podcisnienia szczelne, przepływomierz prawdopodobnie sprawny (nie wiem jakie ma miec wartości)
Komputer diagnostyczny wykazuje stały dłąd [...adaptacja składu mieszanki,wartości w dolnym zakresie...]
Dodam ze mam a4 96 Silnik ADR 1.8 20V Bede wdzieczny za podpowiedzi.
CO MAM ROBIĆ !!!!!! Prosze o pomoc
  [S] Kupa gratów do Audi A4 B5, Passata B5, Golfa, Octavi, ..
Posiadam do sprzedania:

- skrzynię 5 DUK z łapami i wysprzęgnikiem - 800 zł,

- rozrusznik do skrzyni 5 w silnikach TDI Passat B5 i B5 FL, A4, A6, Superb,

- wybierak (lewarek) z cięgłami do skrzyni 5 Passat B5, B5 FL, A4, Superb,

- sanki zawieszenia (ramę pomocniczą) pod skrzynię 5 do Passata B5, B5FL, A4 B5, Superb - 100 zł,

Czyli w zasadzie wszystko co trzeba (oprócz sprzęgła i pedałów) by zrobić przerzutkę z automatu na ręczną skrzynię albo zastosować ją np do Audi 80 B4 TDI.

Posiadam również:

- chłodnice oleju do silników TDI 101, 110, 115 KM z wężami "grubą" i "cieńszą" wraz ze śrubami mocującymi,

- IC do Passata B5 TDI lub Audi A4 B5 TDI - 150 zł,

- kierownicę powietrza od zderzaka do IC od Audi A4 B5 FL z 2000 r,

- praktycznie pełne orurowanie do IC - rura "S" od turbiny do belki pod zderzak, kolanko od belki do IC, rurę od IC do plastikowej rury na silniku, plastikową rurę na silniku wraz z mappsensorem, kolanko do kolektora dolotowego - wszystko od silnika 115 KM AJM lub ATJ z Audi A4 B5 lub Passata B5,

- górę obudowy filtra powietrza z przepływomierzem od Audi A4 B5 TDI i Passata B5,

- dół filtra powietrza od Passata B5 FL 130 KM TDI (AWX, AVF) wraz z rurą dolotową powietrza do filtra od pasa przedniego (3 elementy).

Dodatkowo posiadam także części od silników TDI monowanych w Golfie IV / Skodzie Octavii / Leonie / A3 /..... :

- łapę przednią silnika TDI od 90 do 150 KM,

- smok pompy oleju,

- kolektor dolotowy do silników TDI 90, 101, 110 i 115 KM z EGR ("przepustnicą") - sprawny i nie cieknący EGR,

- kolo pasowe dwumasowe wału korbowego do silników z pompowtryskiwaczami o mocy 101, 105, 115, 130, 150, 163 KM,

- przepływomierz od silników TDI 90, 101, 105, 110, 115 KM,

- popowtryskiwacze 038 130 073 AG z 2004 r., sprawne na 100%, jeżdzące do ostatniego dnia - 800 zł.

Wszystkie części pochodzą z legalnego źródła (moje własne pojazdy), wszystkie osobiście demontowałem i chodziły sprawne do ostatniego dnia.

Wszystko opisane jest tu:

http://www.a4-klub.pl/smf...t38351.120.html

Co do cen drobnicy proszę na PW, nie będę się na pewno wygłupiał

kontakt: 602478944
  [s] Przepływomierz
Witam mam do sprzedania przepływomierz powietrza. Zakupiony 4.08.2007r. w celu sprawdzenia usterki auta. Okazalo się, że problem tkwił w czym innym a stary przepływomierz był sprawny. U mnie był sprawdzany w GOLFIE III GTI 2.8 8V (ADY) - jest sprawny i ma gwarancję do 4.08.2008r.
Kupiłem go za 220zł. Do przesyłki dołącze gwarancje oraz paragon zakupu. Zapraszam do kupna.

OPIS Z AUKCJI NA KTÓREJ GO KUPIŁEM:

Przepływomierzy o nr. 10-72-0961, 10720961. 8ET 009 142-211, 8ET009142211, 037 906 461B, 037906461B,AFH60-10A-RR. AFH6010ARR, AFH6010A, AFH60-10A I inne.

Przepływomierz ma zastosowanie m.in. w następujących samochodach:

AUDI A4 1.6 ADP, AHL, ANA, ARM

AUDI A4 1.8 ADR, APT, ARG, AW

AUDI A6 1.6 ADR

FORD ESCORT VII 1.8 16V RKC

SEAT ALHAMBRA 2.0 RKC

SEAT CORDOBA 1.6 AFT

SEAT CORDOBA 2.0 2E, AGG

SEAT IBIZA II 1.6 AFT

SEAT IBIZA II 2.0 2E ,AGG

SEAT TOLEDO 1.6 AFT

SEAT TOLEDO 2.0 2E ,AGG

VW CORRADO 2.0 2E , AGG

VOLKSWAGEN GOLF III 1.6 AEK, AFT, AKS

VOLKSWAGEN GOLF III 1.6 2E, ADY

VOLKSWAGEN GOLF III 2E, ADY, AGG, AKR

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6 AFT ,AKS

VOLKSWAGEN GOLF IV 2.0 AGG, AKR, ATU, AWF, AWG

VOLKSWAGEN PASSAT 1.6 AEK ,AFT

VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 2E, ADY, AGG, AEP

VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1.6 AEH , AFL, AKL, APF, AUR

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 ADY, ATM

VOLKSWAGEN VENTO 2.0 2E, ADY, AGG, AKR

I INNE



Real foto mogę wysłac zainteresowanym... ale właściwie nie ma potrzeby jest jak nowy, jeździł u mnie pod maska zaledwie kilka godzin.

Cena 170 PLN

Kontakt: GG 5257956
kom 784 36 00 30
  1,9 tdi dziwne zachowanie silnika
mi się też wydaje że może to być przepływomierz,znajomy miał to samo w audi A4. A czy autko jedzie póżniej normalnie czy np. nie chce jechać wiecej niz 110km/h ?
  [E46] Diagnostyka , programy, modyfikacje wiedza
Witam od niedawna jestem posiadaczem e46 320d cr od zawsze jeździłem autami z grupy VAG . Jako że jestem pasjonatom i miłośnikiem silników zasilanych ON. Zawsze były to silniki TDI . Zaczynając od vp37 przez vp44 zakończyłem na pompo wtryskach. Ale zachciało się zmiany (: Analizując parametry silników i porównując auta z tego samego segmentu (Audi A4,VW passat , BMW E46, Ford Mondeo) Dla znającego temat nie było problemu z podjęciem decyzji, padło na e46 320d cr.
Więc witam i pozdrawiam wszystkich zwolenników BMW a w szczególności użytkowników ,tudzież stałych bywalców tego forum. Mam nadzieję że wiedza tu zawarta + wiedza miłośników, praktyków i teoretyków pozwoli mi zgłębić tajemnice BMW.

Silniki diesla VAG dzięki sporej popularności ,prostemu intuicyjnemu oprogramowaniu, zawierającemu już w sobie wiele informacji o jednostkach napędowych. Jak wiemy łatwo diagnozować i nie tylko....... Robię to na co dzień .
Na pamięć znam maksymalne ciśnienia w kolektorze dolotowym (z owerbostem i bez ) Dawki paliwa............itd. zaczynając od 90ps do 150ps i naturalnie po zmianie mapy.

Natomiast nie posiadam wiedzy dotyczącej BMW........ Nie zastanawiając się wiele zakupiłem kabelek, zainstalowałem program „INPA” i z wielką radością w duszy podpiłem się do autka............ Potem było tylko rozczarowanie!!!!
Brak możliwości logowania auta podczas jazdy
Brak możliwości oglądania na wykresie w czasie rzeczywistym pracy przepływomierza, turbiny i dawek paliwa itp. itd. Tylko braki i beznadzieja.

Owszem widzimy ciśniecie żądane w danym momencie przez ecu i naturalnie otrzymywane ale kontrolowanie i analizowanie ze względu na rozstawienie wskaźników w programie jest niemożliwe ,nie wspominając o analizie owerbostu na podstawie wykresu. To samo dotyczy przepływomierza, zresztą wszystkich istotnych do diagnostyki parametrów.

Mam nadzieję że uzyskam odpowiedzi na wiele nurtujących mnie pytań ......
(sam chętnie podzielę się wiedzą jeśli tylko będę znał odpowiedź)

Więc :
Jeśli nie INPĄ to jakim programem?
Zmierzę temperaturę powietrza za intercoolerem .
Zmierzę dawkę paliwa podawanego w odniesieniu do pomiaru przepływomierza..
Zmierzę impuls wypełnienia na zawór regulujący podciśnienie dla mieszka turbiny i egr-u.
Ale przede wszystkim czym wygeneruje sobie wykres i zrobię logi.

Kto mi powie ile powinien mierzyć przepływomierz na 3 biegu z butem w podłodze 4000obrotów ile powinna wydmuchać turbina w tym czasie? jakie dawki powinny się pojawić ? (przedział) .Naturalnie dla 320d cr , dla 320d na vp44 i dla 330d (:
I jeśli piszę brednie kto mnie obudzi ? (:
Pozdrawiam Krzysiek
  VW golf III 1.9 TDI POMOCY
zmienilem przepływomierz, autko jeździ bez zarzutów ... nowka w sklepie to koszt okolo 550 zl, doralem na szrocie od audi A4 z 99r, i jest identyczna,

dziekuje wszystkim za wymiane doświadczeń

pozdrawiam
  przepływomierz... help
witam, ktoś moze zna jakąś dobrą hurtownie z takimi rzeczami bo obleciałem allegro i nie ma do mojego silniczka !!! to jest tdi "1Z" a audi a4 1995 rok ... dzieki za pomoc
  Zakup samochodu Carisma czy Audi A4

Dodano: 09-05-2008, 09:33
ostatnio czesto gesto mam stycznosc czy to za kierownica, czy to z fotelu pasazera, czy tez z kanalu lub spod maski naprawiajac, z A4 1.8T quattro '95 i gdyby nie to ze lubie moja cari to juz dawno bym szukal A4 dla siebie, znaczaco widac roznice w jakosci wykonania i owczesnej cenie (a4 pewnie kolo 100tys, cari 60tys.), auto kupione okazyjnie za 12500zl - sprowadzone do polski na poczatku roku i zarejestrowane(gosc kupowal sobie lagune i nie chcieli mu dac laguny jak im tego z placu tez nie zabral) 243tys.km przebiegu, miala uszkodzony lewy przod. Wszystko naprawione tylko pozostalo lakierowanie. Niezle wyposazone jak na owe czasy: klima automatyczna, szyby elektryczne, komputer, abs...

Teraz do rzeczy - gdzie ten ocynk w audi??
Ogladalismy kilka sztuk, nie bylo egzemplarzu idealnego (praktycznie wszystkie sprowadzone uszkodzone lub niby bezwypadkowe), kazda rysa - rdza, kazdy odprysk lakieru - rdza, ogladalismy auta z lat 95-98 i srednia ilosc rdzy na kazdym aucie jest wieksza niz na kazdej mojej carismie.

Auto trapia duperelkowate i nie tylko dolegliwosci:
-padajacy termostat(130zl serwis VW-Audi, 95zl-ta sama czesc!! w innym kartonie - serwis skody),-caly czas wskazowka od temperatury lezala spalanie 18l/100km

-wczoraj wymienilismy przeplywomierz - spalanie z 16 spadlo na 12-13 na miescie - 200zl

z grozniejszych - mozna rybki chodowac za fotelem kierowcy - czesta przypadlosc tego modelu - cieknaca skads woda - szyberdach, otwory montazowe na scianie grodziowej itp.

Co do zawieszenia tu akurat wszystko niemiaszek wymienil zanim sie rozbil ale dobre komplety wahaczy sa do kupienia na allegro od ok. 1000zl za febi, delphi, lemforder do 1800zl za VW/Audi, tyle ze trzeba sie liczyc z wymiana po ok. 80tys.km(podobno jesli cos stuka wczesniej - to nie ma sensu wymieniac pojedynczych wahaczy). Co do cari - ja przednie u siebie wymienilem po 200tys.km(sworznie srednio co 60tys.km) tylne po 175tys.km. No i nie padl mi przeplywomierz, termostat, lozysko w tylnym kole padlo u rodzicow ale nie wylo, no i mimo obnizonego zawieszenia nie rozdarlem lacznika elastycznego wydechu - ale tez go musialem wymienic bo starosc go zmeczyla.

Podsumowujac - Cari bym bral jesli wchodzi w gre auto po liftingu, audi jesli myslisz o carismie przed liftingiem.
  Falowanie obrotów
Fryciu moj kolega mial dwa identyczne problemy w audi a4 i znajomy mechanik przeczyscil mu przepustnice i przeplywomierz jakimis swoimi specyfikami to wiele nie kosztuje i wydaje mi sie ze warto sprobowac u niego te problemy minely jak reka odjal.pozdro
  1
prosze o pomoc jakiej firmy i jakie oznaczenie ma przepływomierz w audi A4 1.8t AEB ,chodzi mi o orginał
  Moduł zapłonu, komputer?
Co prawda pytanie jak najbardziej techniczne ale dotyczące innego forda niż focus, więc piszę tutaj.

Radosny escorcik mojej drugiej połowy ma "lekki" problem. Autko jest wychuchane, czyściutkie, ma ogrzewanie postojowe Webasto, szklany szyberdach i w ogóle jest milutkie.

Tylko zastanawiałem się, czemu Niemiec go sprzedał...

Zaraz po kupnie autko sobie potrafiło zgasnąć na światłach albo podczas jazdy (wystarczyło wcisnąć sprzęgło). Wyczyściłem silnik krokowy i coś jakby lepiej, tylko, że teraz sam sobie obroty podnosił.
Na światłach normalna przygazówka
Żona się lekko wstydziła jak jej autko chciało się ścigać z Passatem 2.0 TDi 4MOTION i gość w pasku się na nią gapił zdziwiony...

Dwóch mechaników w ASO, jeden ze swojego warsztatu i koledzy z forum FCP zarzekają się, że w tym silniku krokowce się nie psują...

Pojechałem do mechanika. Wyczyścił krokowca, przepustnicę, sprawdził odmę, zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, przepływomierz, świece, kable WN, odpiął czujnik prędkości i świrowanie ustało.
Ale zaczęło go przytykać podczas jazdy. Żona wyprzedza TIRa a auto nagle zwalnia do 40km/h. Pedał w podłodze a auto nie jedzie...
Wywaliłem katalizator. Nie pomogło.

Nadeszły mrozy i autko po odpaleniu (a pali od kopa) daje sobie 2-2,5 tysiąca obrotów a potem schodzi do zera i gaśnie. I tak kilka razy. I przygazować się nie da. Pedał w podłodze a to cholerstwo i tak gaśnie.
Odpięcie potencjometra przepustnicy pomaga o tyle, że da sie przygazować a poza tym nie gaśnie. Przytyka go dalej do tego świruje jak świrował.

Potencjometr wymieniony i jest to samo.

Komputer błędów nie pokazuje ani w Boschu ani u Styły...

No i w końcu pojechałem do ASO (nowy salon w Krakowie - Wikar)
Mistrz warsztatu stwierdził, że to gniazdo w środku to atrapa a ci, co się tam podpinają to idioci. I wpiął się w trzy pinowe gniazdo pod maską
Punkt dla niego.

Błędów cała lista. Pokasował i pojawia się tylko jeden : "Moduł zapłonu"

Na nieszczęście w tym silniku (sprawdziłem w książce i to prawda) moduł jest zintegrowany w EEC. Czyli mam do wymiany kompa.

Teraz pointa:
Czy ktoś uważa, że to jednak nie to, że można jeszcze coś sprawdzić, wymienić, poklepać, czarować itp.

Bo jak kupię komputer (używka kosztuje 250 zeta, więc tragedii nie ma) i wydam w ASO ca. 400 zeta za montaż, programowanie i kodowanie kluczyków a to nie pomoże to żona mnie a potem do tego i na koniec

I tak już słucham, że "Ford g... wort" i takie tam. Każe mi auto sprzedać i kupić Audi A4

A tak jej się ten escorcik podobał... Zresztą naprawdę jest wyjątkowo zadbany i nawet rano nie musi szybek skrobać bo idzie do auta a tu ciepełko...

TYLKO, ŻEBY TO CHCIAŁO JECHAĆ
  Silniki VW 1.8 20V
No normalnie niewytrzymałem z tej waszej gadki i musiałem napisać.
Wszyscy opieracie sie na jakiś mitach panowie!!

90 km w automacie... powinno tak zasuwac ze hej.

Gruber ,fakt ,niejechałeś i niewiesz ,nawet 110KM A4 avant w automacie ja jechałem osobiscie i miałem wątpliwości,czy to idzie jak sc sporting... muł poprostu!!

ty koles nie wiesz co ty piszesz , audi a4 tdi na automacie zamulane non stop nigdy nie pojedzie !!!

Diesel TDI jest bardzo podatny na PSJ ( pizdowaty styl jazdy) ,to jest fakt wielokrotnie stwierdzany, potem są kołopoty z EGR , katalizatorem zatkanym od cząstek stałych..., oto powody.Benzyna mnie się zamula,pozatym ,jak ma bardzo dobre spalanie,to praktycznie wcale,ale jednak.

Niech ktos poda jakies uzasadnienie techniczne

Masz powyżej!!

Hondy Civic type-r ktora katalogowo ma 200KM. Na hamowni wychodzilo ok. 185KM.


Jak wpiszesz ręcznie przełożenie 4 -tego biegu do oprogramownia hamowni wtedy wyjdzie ,ze taka Honda ma 202KM koleś. Skąd niby 6.7 sek.do setki ?? ze 185 KM?? śmieszne nie?
Honda ma 6 biegów ,czwarty ma przełożenie 1.12 przykładowo i pomiar wychodzi zaniżony.
Są hamownie przenośne ,w walizkach i tam wychodzi 200KM,bo tam wszytko sie ręcznie wpisuje.

Z drugiej strony ,jak na zwykłą inercje wjedzie 1.9 TDI 90KM ,to wychodzi mu 100KM ,ale poniżej 13 sekund do stówy niezejdzie z czasem ,ciekawe, no nie ??
Otóż w tym przypadku jest 5 biegów ,czwarty ma przełożenie 0,89 ,wiec dużo mniejsze od jedności i wtedy wyjdzie moc troszke zawyżona.Ot tyle..Jak sie samemu sprzęt pomiarowy skonfiguruje,to niema problemu.
Moja Toyota ma 1,02 czwartego biegu ,więc niema błędów tym spowodowanych.

wreszcie ktos rosadnie gada


kto niby?

Mowie o tym, ze w praktyce ilość koni pod maską może sie różnic od tego co mamy w katalogu nawet o kilkanascie procent.

Tak ,to jest fakt.
Najlepszy był spadek mocy w miare nowym Fordzie galaxy vr6 24V ,gdzie zamiast tych 204 KM co miał mieć bodajże miał 170KM. Po wielu opominaniach się w ASO , i innych ekspertyzach winny okazał się niepoprawnie działający przepływomierz!!
Koleś postanowił odstąpić od umowy kupna,bo miał takie prawo,auto było jeszcze na gwarancji.

wiadomo ze japonce zawsze maja zawyzoną moc, !!!


Hehehe, a BMW ??
Skąd ty masz takie dane??
Z jakiegoś instytutu ? 1.8 T też nietrzyma mocy ,a jest niemieckie , c20 xe opla też nietrzyma ,a jest niemieckie ,a Toyoty mają więcej niż deklaruje producent,sprawdzone ...niepisze o czymś czego niewiem.

.vw mówi ze przez pierwsze 5tys km nie przekraczac obrotów 3tys na tdi-ku !!!!!!!!!!!!!!!!


Należy wstępnie docierać , niewolno holować przyczepy i pałować na zimnym do czerwonych obrotów.
Wiadomo niejest to , to co kiedyś ,bo technologia się zmieniła produkcji, olej wymienia sie w nowym aucie normalnie ,po 10tyś - 15tyś.km pierwsza wymiana.
  Motoryzacja
co prawda z tego forum nie korzystam wogóle, ale natrafiłem na taki temat a raczej FAQ wiec jak masz ochote i sie interesujesz jak mowisz, to sobie poczytaj

Prawo o ruchu drogowym, Kodeks, przewinienia, prawa jazdy.. etc
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=85004 (utrata prawa jazdy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=86410 (Mandaty na raty? )

Świece
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61177

Opony/Felgi (nie tylko o doborze rozmiarow):

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9790 (fegi a osiągi, Megane)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9561 (opory toczenia , ET)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9113 (opony, przekłamania licznika)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9736 (szerokie gumy, słaby silnik)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9434 (zabezpieczenie felg przed kradzieżą)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9353 (alu - polerowanie, czyszczenie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69822 (polerka felg)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71608 (opony na zime)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8766 (fele do escorta)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9353 (piaskowanie, malowanie)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=39237 (drgania kierownicy)
http://www.tyresave.co.uk/fitment.html (zestawienie parametrów felg dla różnych samochodów)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58014 (zapieczone śruby felg)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58199 (felgi a osiągi)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73669 (zmiana rozstawu śrub po raz "n"ty)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=75788 (jak odrestaurować felge)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=75093 (niklowanie felg)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=83829 (rozstawy śrub - zbiór)

Kalkulator rozmiarow opon i felg (aby sprawdzic np. srednice calego kola):
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Zawieszenie/Sprezyny i podobne tematy:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9695 (gwint, zużycie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9474 (cięcie sprezyn, zagrożenia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9326 (niskie spreżyny, a seryjne amortyzatory)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9596 (niskie samochody i uszkodzenia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9129 (zawieszenie KW, opinie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8553 (Weitec, opinie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73603 (amortyzatory Cofap)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73207 (Supersport, opinie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8459 (podnoszenie zawieszenia na zime)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7240 (ile kosztują Bilsteiny?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7170 (bo do -35mm to na seryjnych amorkach można Panie.. mad )
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=53480 (Kayaba, Sachs)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=51924 (amortyzatory - co i jak)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=55941 (regeneracja)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=55785 (klamry, ściągacze mad )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70467 (spreżyny -20mm)

Hamulce

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=43011 (czujniki zużycia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70967 (mieszanie płynów hamulcowych)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69822 (wiercenie/nawiercanie tarcz hamulcowych)

Żarówki

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45563 (opinie, Nibyxeony i nne cuda)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7414 (opinie, policja)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=72410 (żarówki do..itd)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=86923 (o jakości światła, Blue Vison, GT-150, OSRAM)

Światła (lakierowanie, Lexus Look, Ringi, Angel Eye, neony)

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45112 (lakierowanie swiatel i swiatla a la lexus //astra coupe)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=23818 (Ringi, Angel eye)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=43221 (kolorowe postojówki)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=52142 (neon)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57878 (kierunki na lusterka)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61177 (zimne katody)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=59088 (postojowe LED)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=67798 (malowanie i zmywanie lakieru z lamp)

Tlumiki/Wydechy/Strumienice/Katalizatory i inne takie tam:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8908 (strumienice)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9398 (tłumik basowy w dieslu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8909 ( znowu strumienice)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8760 (wydech, gotowy czy na zamówienie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7804 (tłumik a'la APEXI, warsztat w Pruszkowie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7928 (wydech motocyklowy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6223 (jakiej firmy tłumik?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7705 (katalizator, ciąć czy nie ciac)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5679 (i znowu strumienica, turbo)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=72799 (tłumiki a'la Mugen Poor baby )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5644 (wydechy, doloty, kiedy i co modyfikować, które hondy sie kręcą a które nie i dlaczego)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=31334 (średnice wydechu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71942 (za cichy Ulter)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=33964 (znowu czy ciac czy nie ciąć kata)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57407 (dźwięk motocykla w samochodzie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69324 (Kolektor do VR6)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57781 (strumienice po raz "n"ty)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58095 (strumienice po raz n+1)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71950 (strumienice n+2 raz. Czy warto zamieniac na nia kata?)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58199 (atesty - tłumiki uniwersalne)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57633 (tłumik Vega)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57706 (tłumik Ulter)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71303 (czym owijać koletor wydechowy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73069 (Flamer Kit, ogień z wydechu, jak wykonać)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71367 (ogień z wydechu)

Dolot i filtry powietrza (wkladki, stozki itd.):

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=14414 (strumienica dolotowa)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9045 (dolot CingłeCzento 700)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9435 (stożek i LPG)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7478 (jaka wkładke zamiast serii?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7782 (jaki stożek do... , clio 2)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7811 (Peugot 206, filtEr powietrza, dolot)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7545 (izolacja termiczna dolotu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6805 (mój stożek, Megane, odczucia z używania)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47978 (wkładka a spalanie)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7074 (magnetyzery, magia, onanizm umysłu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7302 (znowu : LPG i stożek)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6600 (elektryczne turbo, jak nieużywac nitro, kto sie nie uczy, mój ulubiony wątek)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5326 (seat, kombinacje z rurą dolotową)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5603 (stożek do Fabii)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=29172 (stożek, astra, fajny gif z animacją)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=33625 (stożek a przepływomierz masowy)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45474 (jak umyć)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47978 ( filtry a spalanie)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=51844 (LPG, gaźnik, stożek)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60120 (który stożek da ładny dżwięk Wink )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73433 (który stoże da mie ładny dźwięk tato?)

Tarcze zegarów
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=46386 (indiglo)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58254 (diody LED)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=56699 (LED "dużej mocy")
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=56651 (Indiglo - jak zrobic)

Chip-tuning:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9443
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8510
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9029
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8307
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8052
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6746
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=5109
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=4010
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=2311
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=26460
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60329 (przsuwanie odcięcia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71817 (powertec, co dobre a co nie)

Obrobka mechaniczna (a.k.a. tuning "GT"), sportowe walki rozrzadu i inne badziewia..:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9529
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8230
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6884
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6849
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=2828
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9143
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8230
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6284
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58413 (lekkie koła zamachowe)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=63155 (krótki kurs obróbki by SRX)

Turbo/Nitro:

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=65424 (jak sobie dobrać turbo? - absolutne podstawy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9534
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8885
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9769
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9371
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6600
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6340
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=26460
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6600 ( e- turbo, elektryczne turbiny, nitro)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61030 (Nitro i diesel)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60125 (nitro: jak stosować)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=85907 (Instalacja podtlenku azotu... co potrzeba?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=89750 (wtryskiwanie tlenu z butli do silnika)

Elektryka/elektronika
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47978 (AFR dla "biedaków")
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60250 (przenosiny akumulatora)

Przekładki kierownicy
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=63649
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=65191

Diesle (bez turbo)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45978
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=78831 (dlaczego nie warto tego ruszać?)

Diesle (turbo)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=44672 (WasteGate w TDi)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=87437 (Jak obchodzić sie z dieslem)

Oleje
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=48253
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71545 (zmiana mineralnego na półsyntetyk)

Benzyna
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=47298 (dodatki do benzyny, podnoszenie LO)

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70778 (Olej opałowy zamiast ropy)

Gazowanie (LPG):

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=28718
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34127
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=48268 (LPG a Katalizator)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=51844 (LPG, gaźnik, stożek)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=54718 (LPG a UE)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61237 (zagraniczna instalacja w dopuszczenie do ruchu i tankowanie)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66704 (kolektory dolotowe plastikowe i metalowe)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=69211 (wlew LPG)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=83824 (Auto na gaz - pytania i odpowiedzi...)

Lakierowanie, blachy i plastiki
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=40378 (kameleon)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=45565 (techniki malowania)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=58797 (klamki.. a w sumie ich brak Little happy )
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73199 (cena lakierownia)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70602 (rysy po gwoździu)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=74376 (polerowanie lakieru)

Niesmiertelne magnetyzery, aktywatory powietrza, injektory mocy i wszelkie inne nazwy na magnes:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7074
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6380
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=9264
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=6380
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60496
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=70430 (he he. ten jest niezły Little happy )

Skrzynie biegow, przeniesienie napedu, sprzegla:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=32858
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=43172 (Zmiena biegów bez sprzegła)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=39237 (drgania kerownicy)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=79914 (prędkość max)

Jednostki (mocy, momentu, predkosci), miary, przeliczanie, teoria ruchu obrotowego i liniowego Wink:

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34821
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34918
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=30207
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=34981
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=76155 (Moc czy moment? )
Tutaj znow proponuje odniesc sie rowniez do strony Wombata, gdzie zestawil najwazniejsze jednostki i miary

Szyby (przyciemnianie), malowanie lamp

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=31182
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=27057
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=35103

CB Radio
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=77417

Sprowadzanie samochodów, Cła UE.. itd

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=37109
http://www.mf.gov.pl/sluz...al=516&id=28357
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=57944 (po 1 maja 2004)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=59807 (po 1 maja 2004)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=62021 (po 1 maja na przykładzie hondy civic)

Opinie

http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=7584 (Kadet GSI Vs Honda Civic)
wątki z ktorych nic nie wynikło:
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60422 (Audi V8 Vs Toyota supra - które ma potencjał? Little happy )
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=60312 (Puma czy Tigra?)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61020 (Fiat Coupe czy Tigra?)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66914 (Mercedes 190E 2.0)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=65443 (Alfa 145)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66470 (Alfa 33)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73195 (Corrado, VR6)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=73692 (Passat vr6 czy golf vr6 ?)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=66335 (Golf III, LPG, Moc silnika)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71834 (Golf II GTI)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=71677 (ile pali CRX)
http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=49799 (Cabrio - wady, zalety)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=76427 (Cabrio - wady, zalety)
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=86057 (Audi B4 80 COUPE czy BMW 318IS COUPE (E36)?
http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=89966 (Audi A4 czy Passat B5?)

Dane techniczne

Silniki BMW: http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61509
Silniki Honda: http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=441
  usterkowosc samochodow
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=info&sub=articles&artId=8393

jakby sie komus nie chcialo czytac to w wielkim skrocie:

Audi/VW (swoja droga sprytnie marketingowo, bo nie napisano WYRAZNIE I JEDNOZNACZNIE czy vw czy audi sa slabe - wg mnie cala motoryzacja spod znaku grupy audi to szajs wiec dopisuje jeszcze skody i seaty - a wlasciciele konkretnej marki twierdza ze chodzi o te druga) i ich wielowahaczowa konstrukcja przedniej osi modeli A4 i Passata B5. Zresztą Volkswagen ma nieco więcej niedociągnięć na swoim koncie, np.: awarie przepływomierza powietrza w TDI, usterki 2-masowego koła zamachowego, pękające głowice w silnikach 2.0 TDI czy zamarzające odmy w silnikach 1.0 i 1.4 (dochodziło nawet do zatarcia motoru). Typowe usterki Nietrwałe przednie zawieszenie w A4 i Passatach B5 (szczególnie do 2001 r.) W silnikach TDI szwankują przepływomierze powietrza; kiepska trwałość bezstopniowej skrzyni Multitronic - bardzo droga naprawa; usterkom ulega 2-masowe koło zamachowe; wada układu smarowania jednostki 1.4 (VW); defekty elektroniki w silnikach; nietrwałe paski rozrządu w turbodieslach TDI (z końca lat 90.); awarie pompy płynu chłodzącego oraz pompy paliwa. Ranking TÜv Większość modeli Audi zajmuje miejsca w górnej części raportu. Odstępstwem od tego jest Audi A6. Najlepiej prezentują się 2-, 3-letnie A2 oraz A4 - miejsca w drugiej i trzeciej dziesiątce. Gorzej wypadają modele VW. Lupo plasuje się koło środka zestawienia (poza najmłodszą kategorią wiekową). Nieco lepiej wypada Polo. Natomiast całkiem przyzwoicie oceniono New Beetle'a. Także Bora/Golf plasują się wysoko (w 3. dziesiątce). Najsłabiej sklasyfikowano Sharana (okupuje miejsca na końcu zestawień). akcje serwisowe Audi: usterka sprzęgła (A3 z silnikiem 2.0 TDI z lat 2003-2004 - ok. 70 tys. egzemplarzy); niewłaściwe działanie poduszki powietrznej kierowcy (A8 z lat 2002-2004 - ok. 36 tys. egzemplarzy); aktualizacja oprogramowania poduszek powietrznych (A6 z 2005 r.). Volkswagen: nieprawidłowy montaż przewodu "masowego" od dodatkowego powietrznego urządzenia grzewczego (Golf i Golf Plus TDI bez ogrzewania postojowego z lat 2006-2007); deformacja zaczepu w zamku znajdującym się na masce silnika (dotyczy modelu Fox); oberwanie wspornika chłodnicy oleju, co może doprowadzić do wycieku paliwa (Passaty z silnikami TDI z lat 2005-2007); pękające przewody podciśnienia (2.0 TFSI z lat 2005-2007); wadliwy mechanizm sprzęgła (Passat 2.0 TDI 2005 r.); układ kierowniczy i zawieszenie (Passat B6); niewłaściwy montaż elementów koła zamachowego (Sharan 1.9 TDI/130 KM z lat 2003-2004).Skoda Typowe usterki Ponieważ Skoda bazuje na technologii Volkswagena, typowe niedomagania są bardzo podobne. Jednostki 3-cylindrowe mają kłopoty z trwałością cewek zapłonowych; w silnikach TDI psują się przepływomierze powietrza, rozpadają 2-masowe koła zamachowe (oprócz wariantu 90-konnego TDI); czasami zawodne okazują się turbosprężarki; kłopoty z elektro-hydraulicznym wspomaganiem i nietrwałe siłowniki sprzęgła (dotyczy tylko Fabii); kiepska jakość czeskiego silnika 1.4/ 60 oraz 68 KM (najczęściej szwankuje hydraulika zaworów); nietrwałe stabilizatory (Fabia z początku produkcji); zdarzają się uszkodzenia przekaźnika świec żarowych; szybko zużywają się gumki stabilizatora (Octavia I). Ranking tÜv Modele Skody miewają drobne problemy z zaliczeniem obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego - donosi TÜV. Najsłabiej wypada Felicia. Auto sklasyfikowano tylko wśród 6- i 7-latków na dalekim, bo aż 92. miejscu. Pozycje Fabii są już dużo lepsze. Auto zajęło 38. miejsce wśród 2- i 3- latków oraz 47. pozycję w zestawieniu aut 4- i 5-letnich. Podobny pułap jakościowy prezentuje większa Octavia - 52. miejsce wśród najmłodszej kategorii wiekowej, 38. pozycja w porównaniu z autami 4- i 5-letnimi i 40. miejsce wśród samochodów z grupy 6- i 7-latków. akcje serwisowe Ocieranie się koła zamachowego o obudowę skrzyni biegów (dotyczy Octavii II z silnikiem 2.0 TDI, produkowanej w Czechach od 2004 do 2005 r.).Seat Typowe usterki Podobnie jak Skoda, także Seat - korzystający z techniki VW - cierpi na te same problemy. Poza awariami wymienionymi wcześniej zdarzają się usterki pompowtryskiwaczy, zawieszenia i układu kierowniczego. Ranking tÜv Najpopularniejsze modele Seata zajmują miejsca w czwartej, piątej i szóstej dziesiątce raportu. Plamą na honorze jest Alhambra - okolice setnego miejsca, niezależnie od wieku. Akcje Serwisowe Wady mechanizmu sprzęgła i koła zamachowego (akcja dotyczy następujących modeli: Altea, Leon oraz Toledo - w Polsce 306 sztuk).

Renault może "pochwalić" się kilkoma spektakularnymi wyczynami. System Hands Free (elektroniczny kluczyk) często tak skutecznie zabezpiecza auto przed wejściem osób trzecich, że nawet właściciel nie może się dostać do środka. Poza tym ogromna liczba użytkowników modeli Renault ma kłopoty z czujnikami ciśnienia powietrza w oponach (o ile występują), turbosprężarkami w silnikach dCi, niesprawnymi cewkami czy wymianą żarówki w Mégane (operacja bardzo skomplikowana).
Renault Typowe usterki Powodem zmartwień użytkowników są delikatne układy wtrysku paliwa i turbosprężarki w dieslach dCi (szczególnie z początku produkcji); kłopoty z urządzeniami elektronicznymi osprzętu silnika i wnętrza, np. szwankujący elektroniczny kluczyk; szybko niedomaga przednie zawieszenie, a przy większych przebiegach elementy układu kierowniczego (Mégane i Laguna); awarie cewek zapłonowych (silniki 1.4 i 1.6); awarie tylnej belki (Mégane II); pękające sprężyny w Clio II. Ranking tÜv "Maluchy", kompakty czy klasa średnia (Twingo, Clio, Scénic oraz Laguna) - w każdej z wymienionych kategorii przedstawiciele Renault wypadają dość kiepsko w raporcie TÜV. Najgorzej prezentują się Kangoo oraz Espace. akcje serwisowe Wadliwe przytwierdzenie pasów bezpieczeństwa (Scénic); błędne mocowanie listew ozdobnych na słupkach szyby przedniej (Mégane CC); brak spawów na wspornikach łączących stelaż oparcia z siedziskiem foteli przednich (Mégane II z lat 2003- -2006 oraz Scénic II z 2003 r.); możliwość stopienia się wyłącznika świateł stopu (Clio III oraz Modus wyprodukowane w latach 2005-2006); możliwość pęknięcia spawu łączącego oś wału pośredniego z widełkami przegubu scalającego wałek z kolumną kierownicy (Scénic II od 13 do 17 czerwca 2006 r.); złe poprowadzenie przewodów elektrycznych (Clio II od 8 maja 2003 r. do 18 listopada 2004 r.).

Nissan Typowe usterki Krótka trwałość sworznia wahacza górnego w przednim zawieszeniu (dotyczy modelu Primera z końca lat 90.); słaba jakość elementów układu kierowniczego; kłopoty z turbosprężarkami w silnikach wysokoprężnych dCi; błąd w oprogramowaniu elektroniki silnika - efekt to przepalone cewki; awarie przepływomierzy powietrza; kłopoty sprawiają rozbudowane instalacje elektryczne (Primera II); wadliwe czujniki położenia wału korbowego (dotyczy tylko Almery II); wadliwy napinacz łańcucha pompy próżniowej (w turbodieslu 2.2); korozja na karoserii oraz w komorze jednostki napędowej - głównie Almera. Ranking tÜv Micra zajmuje 15. miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej, 69. pozycję wśród 4- i 5-latków oraz 58. lokatę w zestawieniu aut 6- i 7-letnich, Almera odpowiednio - 56., 33. i 14. miejsce, a Primera - 72., 36. i 35. miejsce. Nowością w zestawieniu jest lekki SUV, czyli X-Trail - został sklasyfikowany na 49. pozycji wśród samochodów 2- i 3-letnich. akcje serwisowe Możliwość pęknięcia zbiornika paliwa (Primera z 1997 r.); uszkodzone ogumienie podczas montażu (Almera II z 2001 r.); wadliwe mocowania Isofix (dotyczy modelu Note produkowanego od 25 stycznia do 3 lutego 2006 r.); niepoprawny montaż dolnych przegubów kulowych przedniego zawieszenia (Qashqai z 2007 r.).
  Pare słów o silnikach TDI
Silniki Audi VW ... parę słów jeśli ktoś ma ochotę przeczytać

***********************************************************************************************************

Audi mają naprawdę trwałe jednostki napędowe A80 / A100 / A4/ A6 spokojnie dojeżdżają prawie wszystkie po 800 000 km a silniki 1.9 TD AAZ - 75KM czy 2.4 D AAS - 82KM czy wreszcie jednostki TDI 1.9 TDI 1Z / AHU / AHH - 90KM, 1.9 TDI AFN / AVG - 110KM, 1.9 TDI AJM, BKE - 115KM - bardzo dynamiczna jednostka i właściwie bezawaryjna nie licząc bocznego wycierania się gniazd w głowicy pod pompo-wtrysk (PD) to tak po 450 tys km wynika to z bardzo dużego wręcz udarowego obciążenia PD i mocowania z jednej strony w gnieździe PD, 2.5 TDI AAT / ABT - 115KM, 2.5 TDI AEL - 140KM to rekordziści (stare konstrukcje - poza AJM BKE na pompo-wtryskach, który jest nowszą konstrukcją - naprawdę trwałe i niezawodne jednostki dookoło 600 tys km) do przebiegu około 800 000 km nie ma z tymi silnikami problemu, jeśli nie były przegrzane i stosowany był dobrej klasy olej z norma 505 00 do silników z pompo-wtryskiwaczami olej musi mieć specyfikacje 505.01 jednostki napędowe do 2000r a od 2000r 506.01 będzie w dobrej kondycji ( unikajcie tanich olei lanych z beczki!, dlaczego?, dla tego ze nie wiadomo, co to jest i o jakiej specyfikacji)

Silniki 1.9 TDI AVF AWX 131KM są uznawane za bardzo dynamiczne oszczędne i trwałe (przy dużych przebiegach około 400tys km może zdarzyć się problem z uruchamianiem silnika problem stanowi wycieranie się w głowicy gniazd pod wtryskiem głowice taką można naprawić w wyspecjalizowanym zakładzie lub wymiana) są w zasadzie bez awaryjne jednak czułe na jakość paliwa lejąc kiepskie paliwo można uszkodzić układ zasilania i wtrysku oleju napędowego, motor 2.0TDI AZV BNA BRF(136KM) BMM BPW czy 16V BKD BLB BRE 140KM cóż na razie dramatu nie ma choć parę egzemplarzy trafiłem z uszkodzeniami wtrysku czy wałków rozrządu powstałe usterki wynikały jak sądze z baraku przestrzegania procedur co do eksploatacji i serwisu -olej złej klasy. Silnik 2.0 TDI BMN BRD 170 KM również fajnie śmiga bynajmniej ja problemów puki co nie miałem choć nadmierne zużyciu oleju i awaria sprężarki może się zdarzyć silnik 2.0 TDI BVA 163KM wydaje się być ok choć to wszytko stosunkowo nowe konstrukcje i tak naprawdę okaże się za 200tys km czy 300 tys km co i jak.

Oczywiście wiemy wszyscy ze jest parę jednostek napędowych, które są awaryjne a naprawa zazwyczaj jest kosztowna szczególnie są to jednostki TDI 2.5l AFB, AKN produkowane od 1998r do 2005r 150KM jednak najbardziej awaryjne egzemplarze są od 98 do 03 istotnie jest problem z głowicami i tak naprawdę naprawa jest zwalczaniem skutku a nie przyczyny i powtarza się często nie grzeszy tez bezawaryjnością 2,5TDI AMY155KM czy 180KM AKE BAU BDH choć tu już lepiej w nowszych jednostkach napędowych 2.5 TDI BFC BCZ BDG 163KM produkowanych od 07.2002r do 2005r głowice zostały zmodyfikowane przez producenta i nie ulegały już awarii jednakże jest tyle różnych wersji silnika 2.5 TDi ze można się z powodzeniem wystrzegać tych 2-ch jednostek i wtedy kłopoty nas ominą oczywiście temat przepływomierzy to osobna historia, ale tu naprawa kończy się na wymianie elementu i koszcie około 300zł a wiec nie ma problemu i na następne 200 000 km zapominamy ze mamy przepływomierz powietrza.

Co do pomp wtryskowych Boscha VP jednostek 2,5 TDI do roku 2003 to tu znowu mały wydatek ale cóż 350 tys km i nowa pompa można regenerować ale dziwię się ze ludzie regenerują płacąc 2500 zł i więcej bo tak naprawdę można kupić za te pieniądze fabrycznie nowa pompę Boscha VP pompy po regeneracji Normal 0 21 <!--[endif]--> przejeżdżają max 150tys km i ponownie padają a czasem tylko 40 tys km, ja mam przynajmniej takie doświadczenie przy czym tego przebiegu (150tys km) dojeżdżają naprawdę dobrze zrobione egzemplarze a fabrycznie nowe Boscha średnio licząc 350 tys km tak więc ... a realizacja gwarancji u pompiarza wierzcie mi to nic miłego bo zawsze jest złota teoria a koncern Boscha realizuje gwarancje bez zbędnych i denerwujących często wręcz idiotycznych opinii pompiarza choć oczywiście nie wszyscy są tacy zdarzają się naprawdę solidne firmy wyspecjalizowane w naprawie pomp wtryskowych ale jest ich niewiele.

Co innego temat sprężarki to rzecz jasna, jeśli nie szanujesz swojej turbiny wiadomo rozstaniecie się koniec współpracy będzie szybki i raczej bolesny - czego nie lubi nie będę się rozpisywał wiadomo - jeśli jednak będziesz ją szanował dojedzie do 600 000 mi się tyle udało dojechać, przy czym od około 450 000 zaczyna dosyć "pić" olej, ale w rozsądnych ilościach i bzdurą jest, że turbinę wymienia się, co 100 000 km czy 150 000 no chyba, że to Subaru tu niestety bywa ze sprężarka świeci jak podkowa podczas kucia i często nawet nie dojeżdża 80 000 km, jednak wracając do naszego diesla podstawa to olej i unikanie wysokich obrotów tzw., przegazówek przed zgaszeniem silnika, silnik stanie po przegazowaniu szybko pompa oleju nie podaje wiec oleju a wirnik sprężarka jeszcze pracuje tyle ze "na sucho" i w wysokiej temperaturze nie zapominajmy ze turbina jest zamontowana na wydechu obroty silnika 3500 obr/min to dla turbo około 100 000obr/min w zależności od konstrukcji turbiny do tego turbiny spalinowe jak sama nazwa wskazuje "katują" olej pomimo tego ze to ich źródło życia swoja temperaturą pracy ( temperatura pracy to temperatura wydechu żeby nie było złudzeń to taka informacja dla tych, co wymieniają olej jak im się przypomni) a więc wysoka temp utlenia olej powoduje trudne środowisko pracy samej turbiny, więc, po co świadomie skracać jej żywotność poprzez stosowanie kiepskiego taniego oleju czy tez nie wymienianie go tak jak przewidział producent.

Powyższy opis zamieściłem, ponieważ mam mnóstwo zapytań o przebiegi, żywotność tych aut i średnie przebiegi dla aut z danego rocznika i oczywiście najważniejsze zapytanie, dlaczego mój licznik jest uszkodzony i czy nie był cofnięty często widzę 2 letnie auta z przebiegiem ponad 200 000km, a wiec skończmy z tymi wydumanymi przebiegami kupując auto nie kupuj ustalonego przebiegu sfałszowanej ksiąski serwisowej, bo i tak często bywa, atrakcyjnego stanu licznika nie kupuj wreszcie ceny, która nazywa się "okazja lub stał 5 lat w garażu nie jeżdżony!" kup dobry samochód a że ma duży przebieg nie ma się, co dziwić nikt go nie kupił jako mebel do garażu na 10 lat, choć i takie bajki są nam opowiadane, ale powinny ciekawić tylko nasze dzieci a my powieśmy z duża krytyką podchodzić do przemiłego pana w komisie i tego, co usiłuje nam sprzedać skupiając się na negocjacji ceny auta z większym przebiegiem niż. z zachwytem płacić za mały przebieg licznika i dużo większy samochodu!

Pozdrawiam serdecznie

M.R.
 



przepływowy ogrzewacz podgrzewacz wody
Przepływowy podgrzewacz wody Siemens
przepływem informacji w firmie
przepływie środków pieniężnych
PRZEPŁYWOMIERZ FORD ESCORT
Przepływomierz Volvo Bosch
przepływowe ogrzewacze wody
przepływowych elektrowni wodnych
przepływu informacji w banku
przepływu środków pieniężnych
Przeplatany 2 z 5
przepisy kulinarne kluski
PRZEPOWIEDNIE 2006 ROK
przepisy kulinarne czekolada
przepisy na sałatki warzywne
  • jan ziebicki
  • do podstrony;23310
  • amarylis;hotel;swarzedz
  • jezdzenie w traktorze w grze
  • teletubisie youtube